C L O U D ;
ABOUT ENTRY LINKS TWITER FACEBOOK
wanita hiasan dunia
Saturday 11 January 2014 • 21:59 • 0 comments
assalamualaikum , Alhamdulillah dapat mengepost disini lagi :) hari ni tiba2 pulak rasa nak sentuh pasal aurat wanita. aurat ? mesti ramai yang beranggapan pakai tudung dah memadai . maksudnya telah mengikut syarak menutup aurat. sebenarnya salah wahai hawa sekalian. memang memakai tudung adalah satu suruhan , tapi cuba tengok pula cara pemakaiannya pula. adakah seperti menampakkan dada , ataupun bertudung tapi dress up dia ? mashaAllah .

throwback masa saya tingkatan satu dan dua. dahulu, saya pun seorang yang pemakai tudung. memang tak pernah tinggal tudung. tapi sayangnya , cara pemakaian saya. AllahuRabb , saya malu . memang sendat , pakai jeans skinny. saya dapat rasa seperti diperhatikan setiap langkah dan gerak geri. demi Allah saya cakap, saya rasa segan dan tersangat sangat malu. sedangkan apabila kita sengaja memakai haruman bagi lelaki menghidunya dah ibarat seperti berzina. ini kan pulak maruah kita sebagai wanita.

" aku dah bertudung, apa salah aku lagi . aku dah tutup aurat kan sekarang ni ! " ya memang , awak dah bagus bertudung dan dah menutup aurat awak dibahagian kepala. tapi , dibahagian dada awak belum tutup sayang. bukankah bahagian itu harta wanita. cuma seorang lelaki sahaja yang layak awak tak tutup. iaitu suami awak . tetapi ingat , hanya suami dan bukan bakal suami :) . cara pemakaian yang betul ialah dibawah dada. bukan di atas dada atau ditengah dada :)

" weh apesal kau pakai sarung lengan bagai ni, kau ingat ni korea ke ?! hahahaa " korea tak korea , lengan pun aurat jugak sayang :) tapi budak sekolah sekarang siap lipat lagi sampai ke siku sambil berjalan terkedek kedek. taknak pakai sarung lengan pun takpa , asalkan pakailah baju yang berlengan panjang. tapi haram jika pakai baju lengan pendek dan sarungkan sarung lengan . hal ini pun dikira membalut aurat.




PASTFUTURE
MY WORDS;
HAI , i from pluto . My UFO was break down , My age 11200 years old, i have 1 mother . my birth date 12/12/2090 . i just want to say behave with me because i have 2pair screw driver as my hand . bhaha..

GIVE ME YOUR WORDS;

OTHERS;


>> dapat blog baru
date : NOW
at:10 am


>> beruk keluar tandas
date : 12/12/12
at: 12pm


>> cinderella arrived
date: 1/1/2190
at: 13.12pm

BLOG ARCHIVE;

  • take five .
  • throwback
  • december i come back !
  • luahan seorang anak
  • famous amos
  • salam jumaat :)
  • ihya ramadhan
  • tetap menantimu
  • song to sweetheart
  • 90% loading for Aidilfitri