C L O U D ;
ABOUT ENTRY LINKS TWITER FACEBOOK
luahan seorang anak
Sunday 4 August 2013 • 01:02 • 0 comments
assalamualaikum n hi bloggers . selamat berpuasa :) petang yang membosankan hari ni , tadi aku ada search sebuah blog ni . baca sebuah cerita pasal rintihan seorang anak . aku taktahu sama ada cerita ni yang mana salah , seorang ibu atau anaknya .

dikatakan ibu ini selalu rimas dengan anak kandungnya sendiri . siapa yang tak kecik hati kan bila dengar macam tu lagi2 anak kandungnya sendiri yang dengar . adik beradik lain boleh pulak tolong gelakkan balik .
anaknya ini dinamakan alia . nama tu je lah yang aku tahu . alia selalu sedih dan selalu tahan je apa yang mak dia luahkan . dia selalu bersabar dan terus bersabar . jarang dia keluarkan air mata depan ibunya bila ibunya luah sebegitu .

bukannya nak tunjuk ego sorokkan air mata . alia tak mampu menangis meraung macam budak2 sebab dia sendiri taktahu mak dia luah macam tu salah diri sendiri atau memang mak dia tak suka dekat anak sendiri . alia sedar yang dia seorang yang pemalas , susah nak dengar apa mak dia cakap . tapi bila mood dia rajin  , memang dia rajin . bukannya mak dia tak penah tengok anaknya tak buat kerja rumah . kadang2 dia tengok , tapi bila cakap dengan saudara mara ke apa , mesti alia di chopkan sebagai pemalas yang keatas sekali .

waktu petang , alia duduk kat dapur dengan mak . pastu dia tegur mak dengan ayat nak bergurau . tapi satu pun ayat alia tu yang boleh mengguriskan hati mak sendiri . selajunya mak dia balas , kau ni ngade2 lah . kalau kau anak tiri aku dah lama aku buang kau , keluarkan dari rumah ni . aku paling sakit hati bila bercakap dengan kau " macam tu lah luahan hati mak alia .

alia terkecil hati sangat dengan luahan mak dia . lalu dia berdoa kepada yang Esa . " ya Allah , aku tahu aku banyak buat dosa dengan mak , tolong ampunkan dosaku . ya Allah , apa yang aku dengar dari luahan hati mak ak sendiri tu semoga2 aku hanya bermimpi . jika benar , kau ampunkan dosaku serta dosa ibuku :"( ameenn "

** the end , sampai situ je alia luahkan dan yang aku cerita balik apa yang aku baca :)) , byee **


PASTFUTURE
MY WORDS;
HAI , i from pluto . My UFO was break down , My age 11200 years old, i have 1 mother . my birth date 12/12/2090 . i just want to say behave with me because i have 2pair screw driver as my hand . bhaha..

GIVE ME YOUR WORDS;

OTHERS;


>> dapat blog baru
date : NOW
at:10 am


>> beruk keluar tandas
date : 12/12/12
at: 12pm


>> cinderella arrived
date: 1/1/2190
at: 13.12pm

BLOG ARCHIVE;

  • famous amos
  • salam jumaat :)
  • ihya ramadhan
  • tetap menantimu
  • song to sweetheart
  • 90% loading for Aidilfitri
  • huarghh :O
  • bash and troll
  • midnight
  • make some cake !