C L O U D ;
ABOUT ENTRY LINKS TWITER FACEBOOK
AURAT ITU MARUAH
Saturday 13 July 2013 • 02:35 • 0 comments
kenapa nak judge wanita yang pakai tuduh labuh , baju besar , seluar besar . bukankah mereka sudah mendapat satu pahala ? awak yang sedang syok mengata tu bila lagi ??

actually masa aku form one aku memang jenis yang jahil . pakai baju ketat , tudung pun jarang2 je melekat . yelah , tengok orang pakai nampak cantik je kan . tapi cuba berfikir sejenak . apa balasan kita pakai macam tu ? dosa di dunia ni pun berlambak dibalas pula azab Allah nanti .

wanita yang membuka aurat diluar sana tu bukannya tak tahu dosa apabila menunjukkan auratnya . saje je merasakan dirinya cantik -.- biar lah , kita sebagai umat yang biasa ni patut mendoakan supaya diberi hidayah .

ni kisah lain pula , ada yang memberi komen macam ni :

“Tutup aurat je, perangai tak tahulah; lebih daripada setan.”
“Harap je tutup melitup, perangai tak senonoh, ketawa berdekah-dekah.”
“Kalau aku nak berubah pakai elok-elok, aku nak ubah perangai dulu.”

Allahualamm :"3
tak semua perempuan yang menutup aurat ni baik , alim , suka membuat amal or so on . sekurang kurangnya dia buat apa yang diperintah oleh Allah . pasal itu semua dia punya hal . biar dia yang berfikir sendiri .

 Aku mengumpul segala kekuatan, berubah kerana Allah, Allah lah yang menciptakan sekalian makhluk, kenapa tidak kita berkorban kerana-Nya? Sungguh banyak nikmat yang diberikan, tidakkah kita rasa betapa sayangnya Dia pada kita.
Diri ini bukanlah sempurna sangat tapi  mencuba untuk menyampaikan apa yang Allah suruh dan aku cuba untuk menyampaikan dakwah walaupun hanya sedikit.  Sudah jelas dalam Al-Quran, Allah menyuruh hamba-Nya menutup aurat, bukan membalut aurat.
“Wahai anak cucu Adam! Sesungguhnya kami telah menyediakan pakaian untuk menutupi auratmu dan untuk perhiasan bagimu. Tetapi, pakaian takwa, itulah yang lebih baik. Demikianlah sebahagian tanda-tanda kekuasaan Allah, mudah-mudahan mereka ingat.” (Al-A’Raf: 26)
Sekiranya kita sendiri mengkhianati diri kita, dan membuat kezaliman terhadap diri kita, maka siapa akan menolong kita nanti.
“…Wahai manusia! Sesungguhnya kezalimanmu bahayanyaakan menimpa dirimu sendiri; itu hanya kenikmatan hidup duniawi, selanjutnya kepada kamilah kembalimu, kelak akan kami kabarkan kepadamu apa yang telah kamu kerjakan.” (Yunus: 23)
Marilah berubah wahai kaum hawa. Tutuplah aurat dengan sempurnya. tak usah lah nak buka sini buka sana.
iluvislam, hijab
Dan… Al-Quran tidak ada keraguan padanya. Takutlah pada azab Allah. Cuba tutup aurat dengan sempurna, insyaAllah akan ada perubahan yang baik terhadap sesuatu yang lain.


PASTFUTURE
MY WORDS;
HAI , i from pluto . My UFO was break down , My age 11200 years old, i have 1 mother . my birth date 12/12/2090 . i just want to say behave with me because i have 2pair screw driver as my hand . bhaha..

GIVE ME YOUR WORDS;

OTHERS;


>> dapat blog baru
date : NOW
at:10 am


>> beruk keluar tandas
date : 12/12/12
at: 12pm


>> cinderella arrived
date: 1/1/2190
at: 13.12pm

BLOG ARCHIVE;

  • pemilik hatiku
  • Bila Allah Sentuh Hati Dengan HidayahNya
  • im single . no boyfriend
  • I my mine me
  • mission for ramadhan :)
  • sajak dari hati
  • thanks giving :)
  • manis di mulut
  • dapat wasiat ! :D
  • persahabatan kami !